Beiträge von levi501

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    I know...


    I'm gettin 43L also.
    But not with usual "how to tank".


    I'm standing 15 minutes dripping the tank full.....


    It's just the defect of the tank. And since i'm not normally fill more then 20-24L. The answer is just a range of 200-250km (with so carefull footwork to get 1:11/12).


    But for the dealer and smart: DEFECT car (tank issue). And they won't do anything about it. Therefor I'm returning there car with help of a lawsuit. I did not buy a permanently defective car.


    And I wanted to share the solution of smart (This is it). And the steps you can take if you don't accept this defect of a brand new car. Combined with the fuel consumptioin (last year alone I paid € 1.400,-! extra fuelling then it should. (NL is expensive, I know)


    The fuel consumption is something I can life with. But combined 20L + 1:10 = 200km range before filling the tank. That's unacceptable for me.
    I went to smarttimes Salou... only to get there I had to stop for gas 9!!! times.


    A club meeting near German border (Nijmegen/Kleve)... 4-5 times filling the gas tank. Unless I fill up the tank dripping in 15 minutes.


    I just wanted to share.
    Smart aint doing anything about the problem.


    gruss...

    Upfront: sorry for english / google translate german.


    OK,


    Here i'm bringing a new update.



    First to discuss previous messages and 2! problems.


    First problem people have is the fuel gauge. Not having the last bar on display (or dissapears after 10-30km).
    It's common known issue, solved with an software update!


    BE AWARE!
    Second issue is filling the tank with 20-24L (instead of 35L) DOES NOT NEED an software update!
    No bar / dissapearing after 10-30km is correct!!! YOU DON'T FILL THE TANK COMPLETELY with just 20-24L.
    Dumb SC telling you to software update.



    I'm still busy with my dealership on the tank issue for over 12 months now!.


    2 weeks ago I went down again for the problem.


    Cause is guarantee I/We need to comply to the manufacturers solving problems.


    What has been done:


    Tank has been replaced (including filling part) DID NOT WORK
    Software update on the display unit DID NOT WORK
    Active carbondioxide filter replaced DID NOT WORK
    Manufacturer stated the weight of the filter should nog be more then 900 gram. New out of the box the filter is 630gram. The filter of my car weighted 690 (60 gram + then new).
    So there was NO overfilling gasoline into the carbondioxide filter box/unit.


    I'm still fuelling 20-24L (depending on the reserve on the display).


    I kept complaining at the dealer. I'm suing the dealer/smart for selling an defective vehicle with NO solvation.
    I got in writing from the dealer/smart that smart has been taken all the stepts. No further steps are possible.
    Literraly the dealer told me: THIS IS IT!.


    So with a lawyer and a law suit of selling defective vehicle I'm claiming a full refund. I did not pay € 35.000 for a defective BRABUS Xclusive full option.
    I'm not happy to fill up the tank every 200km.


    smart is doing nothing about the tank issue anymore. In the U.S. they reprinted the brochure/manual to comply.


    I'm awaiting answer/counsil about the lawsuit.
    Awaiting to drive my car back to the dealer.


    greetings.


    Upfront: Entschuldigung für Englisch / Google übersetzen Deutsch.


    OK,


    Hier bringe ich ein neues Update.



    Zuerst die vorherigen Nachrichten und 2! Probleme.


    Das erste Problem, das Menschen haben, ist die Tankanzeige. Der letzte Balken wird nicht angezeigt (oder verschwindet nach 10-30 km).
    Es ist ein allgemein bekanntes Problem, gelöst mit einem Software-Update!


    SEI VORSICHTIG!
    Das zweite Problem ist das Füllen des Tanks mit 20-24L (statt 35L) benötigt kein Software-Update!
    Keine Bar / Disappearing nach 10-30km ist richtig !!! Sie füllen den Tank nicht komplett mit nur 20-24L.
    Dumb SC teilt Ihnen mit, Software Update.



    Ich bin immer noch mit meinem Händler auf der Tank-Ausgabe seit über 12 Monaten beschäftigt!


    Vor 2 Wochen ging ich wieder für das Problem runter.


    Ursache ist Garantie Ich / Wir müssen den Herstellerproblemen entsprechen.


    Was wurde gemacht:


    Tank wurde ersetzt (einschließlich Füllteil) NICHT ARBEITET
    Software-Update auf der Anzeigeeinheit hat nicht funktioniert
    Aktivkohlefilter ersetzt NICHT ARBEIT
    Der Hersteller gab an, dass das Gewicht des Filters mehr als 900 Gramm betragen sollte. Neu im Lieferumfang ist der Filter 630 Gramm. Der Filter meines Autos wiegt 690 (60 Gramm + dann neu).
    Es gab also kein überfließendes Benzin in die Kohlendioxidfilterbox / -einheit.


    Ich tanke immer noch 20-24L (abhängig von der Reserve auf dem Display).


    Ich beschwerte mich immer wieder beim Händler. Ich verklag den Händler / smart für den Verkauf eines defekten Fahrzeugs ohne Solvatation.
    Ich habe vom Dealer / smart schriftlich erfahren, dass alle Stipps schlau gemacht wurden. Keine weiteren Schritte sind möglich.
    Literally sagte der Händler mir: DAS IST ES !.


    Mit einem Anwalt und einer Klage wegen des Verkaufs eines defekten Fahrzeugs beanspruche ich eine volle Rückerstattung. Ich habe 35.000 € für eine defekte BRABUS Xclusive full Option nicht bezahlt.
    Ich bin nicht glücklich, alle 200km den Tank aufzufüllen.


    smart macht nichts mehr mit dem Panzerproblem. In den USA druckten sie die Broschüre / das Handbuch neu aus, um sie zu erfüllen.


    Ich warte auf Antwort / Beratung über die Klage.
    Ich warte darauf, mein Auto zurück zum Händler zu fahren.


    Schöne Grüße.

    Hello all


    A little update from my side for the tank issue:



    I had some troubles with the dealership regarding to fix the tank issue.
    I was going mad for not finding the solution and not taking my advise of taking steps.
    I had advise them to dismantle a tank of a smart >05-2016 and <08-2016. This because there had been an update from
    smart in 06-2016 to fit only 35L tanks. So just to be sure to have correct tank I suggested this.


    Dealership didn't play along with it. They got orders from Germany Manufacter (Factory).


    They called me: Did you read the manual about tanking? You need to fill till first "click", wait 30 seconds and fill up till second click.
    All I answered was: Does not matter how the way you tank it. Slow, fast, waiting, upside down, backwards etc. It's not filling up more dan 22-23 Liters.
    But you can manage to fill up to 42 Liters. So it's not tank size, it's pressure of air flowing out when gas is flowing in. To much pressure stops the gas gun.


    I got eventually the "After Sales" director on the phone. He told me how to "fill up" how to "tank".
    He even asked me: "How much further do you drive when (reserve) tank lights up". (literrally).
    I aswered: "Depends, sometime on 5Liter reserve, or when no time or gasstation it fluctuates to 3,5 or 1,5 Liter.
    Again: How many km do you drive? Again, fluctuates. Is it 50km or 100km when the light comes on.


    I told him that smarts "count down" on reserve instead of just a light.
    He said that wasn't true, and there is a light.


    I got a bit angry, asked him if he was a clown joking.
    A light comes on for reserve and if i drove 100km.
    I just said to him... it's a BRABUS Xclusive... driving 1:10 combined. So I have 10L of reserve?


    I kindly reminded him, fix this problem or you can fix the showroom window. Cause i'm bringing back the car



    1,5 week later I got a call from the dealership (sales who also has the problem with his own car).
    He said to me: "I had to empty drive my car and handed over to the garage so they could fill up. He drove his car on like 0,5L reserve.
    Garage went down the gasstation and tried to fill up according factory standards. Fill to first click, wait 30 seconds and fill again.


    Guess what.... 22L


    It was funny to hear. Cause it's like i'm calling for around 10 months now. (Like others here on the forum with same problem and no fix).


    But... no sollution yet, they keep trying etc. I have stated an ultimatum. If it's not fixed before the car turns "1 year", they need to take the car back full refund.
    And I'm happy to sue them in court about it. It's a manufacturers prodcution fault, they need to fix it, I didn't pay 32K for a car which has production problems.
    Problems can occur, but fix it.


    I keep posting on this matter....


    cheers



    (google translation)


    Hallo alle


    Ein kleines Update von meiner Seite für das Tankproblem:



    Ich hatte einige Probleme mit dem Autohaus, um das Tankproblem zu beheben.
    Ich wurde verrückt, weil ich die Lösung nicht gefunden hatte, und ließ mich nicht raten, Schritte zu unternehmen.
    Ich hatte ihnen empfohlen, einen Tank eines intelligenten> 05-2016 und <08-2016 zu demontieren. Dies, weil es ein Update von
    smart 06-2016, um nur 35L-Tanks zu passen. Also, um sicher zu sein, dass ich einen richtigen Tank habe, schlug ich vor.


    Autohaus spielte nicht mit. Sie erhielten Anweisungen von Germany Manufacter (Factory).


    Sie riefen mich an: Hast du das Handbuch über das Tanken gelesen? Sie müssen bis zum ersten "Klick" füllen, 30 Sekunden warten und bis zum zweiten Klick füllen.
    Alles, was ich beantwortete, war: Egal, wie du es behandelst. Langsam, schnell, wartend, kopfüber, rückwärts usw. Es füllt nicht mehr 22-23 Liter.
    Aber Sie können bis zu 42 Liter füllen. Es ist also nicht die Tankgröße, sondern der Druck der Luft, wenn Gas einströmt. Zu viel Druck stoppt die Gaspistole.


    Am Ende habe ich den Director "After Sales" am Telefon bekommen. Er sagte mir, wie man "Tank" auffüllt.
    Er fragte mich sogar: "Wie viel weiter fahren Sie, wenn (Reservetank) aufleuchtet". (literal).
    Ich antwortete: "Hängt ab, irgendwann auf 5 Liter Reserve, oder wenn keine Zeit oder Tankstelle es schwankt auf 3,5 oder 1,5 Liter.
    Nochmal: Wie viele Kilometer fahren Sie? Auch hier schwankt. Ist es 50km oder 100km wenn das Licht an ist.


    Ich habe ihm gesagt, dass Smarts auf "Reserve" zählen, anstatt nur ein Licht.
    Er sagte, das sei nicht wahr, und es gibt ein Licht.


    Ich wurde ein bisschen wütend, fragte ihn, ob er ein Clown war.
    Ein Licht kommt für Reserve und wenn ich 100km fuhr.
    Ich sagte nur zu ihm ... es ist ein BRABUS Xclusive ... 1:10 kombiniert. Also habe ich 10L Reserve?


    Ich habe ihn freundlich daran erinnert, dieses Problem zu beheben oder das Showroom-Fenster zu reparieren. Denn ich bringe das Auto zurück



    1,5 Wochen später bekam ich einen Anruf vom Händler (Verkäufer, der auch das Problem mit seinem eigenen Auto hat).
    Er sagte zu mir: "Ich musste mein Auto leer machen und in die Garage übergeben, damit sie sich füllen konnten. Er fuhr sein Auto auf wie 0,5L Reserve.
    Garage ging die Tankstelle hinunter und versuchte, die Werksnormen zu erfüllen. Füllen Sie den ersten Klick, warten Sie 30 Sekunden und füllen Sie ihn erneut.


    Ratet mal was .... 22L


    Es war lustig zu hören. Weil es so ist, als würde ich jetzt ungefähr 10 Monate anrufen. (Wie andere hier im Forum mit demselben Problem und keinem Fix).


    Aber ... noch keine Lösung, sie versuchen es weiter usw. Ich habe ein Ultimatum gestellt. Wenn es nicht repariert wird, bevor das Auto "1 Jahr" wird, müssen sie das Auto zurückerhalten.
    Und ich bin glücklich, sie vor Gericht zu verklagen. Es ist ein Hersteller-Produktionsfehler, sie müssen es reparieren, ich habe 32K nicht für ein Auto bezahlt, das Produktionsprobleme hat.
    Probleme können auftreten, aber beheben.


    Ich gebe weiter zu diesem Thema ...


    Prost

    Hello all,


    I'm sorry to do this in English (mine German ain't that good as Dutchman).


    I thought to keep this post updated / interesting etc. because I have this issue as well and went crazy on the dealer ship and smart NL!.


    Short story:
    Me, ForFour BRABUS xclusive 01-2017. 3 days after receiving filling up tank. 22L for first click. Again... 25L by 2nd click and no more. (At first I thought I didn not option everything e.g. 35L tank). BRABUS always has 35L tank. Complaint on my side for several fills.


    Within 10 months now with this problem driving... no cure.


    Dealer and smart NL are busy (as we speak).
    I already had a new tank fitted, same issue.


    After 06-2016 there are new tanks and only the 35L tank. The tanks for 06-2016 are no problem. ALL tanks after 06-2016 should have this issue (maybe someone is lucky).
    Replacing the issued tank is not a solution, there is a tank mailfunction. The total amount is well over 40L (I have filled it with 43L+3L reserve).


    I have asked dealer to find 2 cars (1 before 06-2016 and one after 06-2016) and compare the tanks. smart NL is busy also after I lost my temper against dealership and smart NL. But unlucky for me.... after 4 weeks still no update/news/cure.


    I have set a point to the dealership.
    If this issue is taken in time over 1 year, i'm returning the car full refund. Cause you cannot deliver a car like this and ignore it's problems. If not taken by... i'm driving it through the window head on the Maybach... will crash the dealership.
    I'm quite sick of it.....


    For extra: It's Netherlands, Germany, Belgium, America, France etc...
    I have read so much forums about this issue... I even have printed over 500 forum pages from different clubs etc... en presented it to smart NL. smart is not acknowledging this problem nor do the fix it.


    Let me clear on you, i'm quit busy as hell to get this sorted. Offcourse will I update the sollution for everyone.
    May someone else do have the sollution.. i'd like to hear also :D


    greetings,
    Jan



    (Translation by google)
    Hallo alle,


    Es tut mir leid, dies in englischer Sprache zu tun (mein Deutsch ist nicht so gut wie Holländer).


    Ich dachte, diesen Beitrag zu aktualisieren / interessant etc. zu halten, weil ich dieses Problem auch habe und ging verrückt auf das Händler Schiff und smart NL !.


    Kurzgeschichte:
    Ich, ForFour BRABUS xclusive 01-2017. 3 Tage nach Erhalt der Tankfüllung. 22L für den ersten Klick. Wieder ... 25L von 2. Klick und nicht mehr. (Zuerst dachte ich, ich hätte nicht alles, z. B. 35L Tank). BRABUS hat immer 35L Tank. Beschwerde auf meiner Seite für mehrere Fills.


    Innerhalb von 10 Monaten jetzt mit diesem Problem fahren ... keine Heilung.


    Dealer und smart NL sind beschäftigt (wie wir sprechen).
    Ich hatte schon einen neuen Panzer.


    Nach 06-2016 gibt es neue Panzer und nur den 35L Tank. Die Tanks für 06-2016 sind kein Problem. ALLE Panzer nach 06-2016 sollten dieses Problem haben (vielleicht ist jemand Glück).
    Das Austauschen des ausgegebenen Tanks ist keine Lösung, es gibt eine Tankpostfunktion. Der Gesamtbetrag ist weit über 40L (ich habe es mit 43L + 3L Reserve gefüllt).


    Ich habe den Händler gebeten, 2 Autos (1 vor 06-2016 und eine nach 06-2016) zu finden und die Tanks zu vergleichen. smart NL ist auch damit beschäftigt, nachdem ich mein Temperament gegen Händlern und smart NL verloren habe. Aber unglücklich für mich .... nach 4 Wochen noch kein Update / News / Heilung.


    Ich habe einen Punkt für den Händler gesetzt.
    Wenn dieses Problem in der Zeit über 1 Jahr genommen wird, werde ich die volle Rückerstattung des Autos zurückgeben. Denn du kannst kein solches Auto liefern und ignoriere es ist Probleme. Wenn nicht von ... Ich fahre es durch den Fensterkopf auf dem Maybach ... wird den Händler abstürzen.
    Ich bin ziemlich krank davon .....


    Für extra: Es ist Niederlande, Deutschland, Belgien, Amerika, Frankreich etc ...
    Ich habe so viele Foren zu diesem Thema gelesen ... Ich habe sogar über 500 Foren-Seiten aus verschiedenen Clubs etc ... en präsentiert es zu smart NL gedruckt. smart ist nicht anerkennen dieses Problem noch nicht die beheben.


    Lass mich klar auf dich, ich bin damit beschäftigt, die Hölle zu bekommen, um das zu sortieren. Offcourse werde ich die Lösung für alle aktualisieren.
    Kann jemand anderes die Lösung haben .. ich würde gerne auch hören: D


    grüße,
    Jan