Die solltest du dann aber von hinten nach vorn laufen lassen, damit die nachfolgenden Verkehrsteilnehmer wissen, dass sie vorbei fahren sollen.
Beiträge von Plontine
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Ich kann nur zum OBDLink SX USB etwas sagen. Für MX und LX finden sich vielleicht andere Teilnehmer.
Auf der GitHub-Seite von DDT4ALL kann man lesen:Supported diagnostic adapters (so far)
- ELM327 USB/BlueTooth/WiFi (Original one with PIC18F25K80, Chinese clone not working)
- ObdLink SX
- ELS27
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Genau das. Die Software-CD dazu empfinde ich als unnütz. Jedenfalls sollte man dafür kein Geld ausgeben, wenn man sowieso mit DDT4ALL arbeiten will.
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Schon mal dran gedacht? Es wird gerne (gerade bei billigen) LED-Produkten an einem Gleichrichter gespart. Somit leuchtet bei falscher Polung gar nichts.
Aber bevor man die Zuleitungen zerschneidet und umgepolt wieder zusammensetzt, sollte man z. B. mit einer 9V-Blockbatterie und ein paar Drähten die LED-Kennzeichenbeleuchtung testen.
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Willkommen.
Meine Empfehlung lautet original OBDLink SX USB von wgsoft.de. Funktioniert mit DDT4ALL einwandfrei und gehört zu den von DDT4ALL gelisteten kompatiblen Interfaces. Ich habe übrigens keinen wirtschaftlichen Vorteil von dieser Empfehlung.
VCDS nutze ich auch. Aber der Einfall, ein Diagnosesystem für VW und Co. an Smart / Renault und Co. anzustecken ist mir noch nicht gekommen.
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Da war mal an anderer Stelle im Forum zu lesen, dass man mit Lauflicht-Seitenblinkern nicht durch die Hauptuntersuchung kommt.
Nutze die Suchfunktion

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booch,
correct, there are three control unit blocks on the headlight.
All I wanted to say is that the one at the bottom is known to be available from the marketplace.
Before buying a new one David should check if it is damaged by exchanging left and right units.But the first step in troubleshooting now should be to exchange the complete left and right headlight unit to find out if the flasher malfunction goes to the other side.
David,
if you have installed Plontines DRL module, the cabling at the headlight side should be long enough to allow for plugging in the left headlight in the right wiring loom and vice versa. Just for functional test. Of course you will have to disassemble the car front to remove the headlights and place them on the other side.
Moreover, if you have a fast responding DC ampere meter with about 3 A measurement range, you could disconnect the single-wire flasher connection (see picture) and put the meter in between. By this you can measure the current consumption of the flasher. Should be equal on both sides and in a range of approx. 2 A.
Plontine_TurnIndicatorConnector_after_IMG_20210926_184832__.jpg
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Renault_260556623R_20201009_181930_.jpg
A4539066102_ A4539067702_unten_.jpg
If you believe that the main headlight control unit at the headlight bottom is damaged, this could be easily replaced. Spare parts are available from Renault or Online shops. Smart does not sell them.
Since left and right are the same, the first step would be to swap left and right control units to see if the malfunction follows.Also you could swap entire left and right headlight unit just for troubleshooting (not for driving around).
If you have electronic test equipment like a regulated 12 V / 3 A DC power supply with ampere meter, you could check and compare the current consumption of the turn indicators.
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kann weg, sind verkauft
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Crosscheck on my car (full LEDs at front, side and back): 2 hours hazard flashing without issues. Battery backed up with 13.5 V DC supply, lights off, enigine off, ignition off.